REKLAMAČNÍ ŘÁD

obchodní společnosti LAID a.s.

Prodávající odpovídá kupujícímu za vady dle tohoto reklamačního řádu a dle příslušných právních předpisů, zejména zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění. Odpovědnost prodávajícího za vady se vůči spotřebiteli dále řídí zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění. Dozor nad dodržováním povinností podle zákona o ochraně spotřebitele vykonává Česká obchodní inspekce (www.coi.cz).

Článek 1

PRÁVO KUPUJÍCÍHO NA REKLAMACI VADNÉHO ZBOŽÍ
Vyskytne-li se u zakoupeného zboží vada, má kupující právo tuto vadu reklamovat. Za vadu nelze považovat změnu na zboží, která vznikla v průběhu záruční doby v důsledku opotřebení či nesprávného používání, popř. nesprávného zásahu. Jestliže kupující uplatní právo z odpovědnosti za vady zboží (dále jen reklamace), je vedoucí prodejny nebo jím pověřený pracovník povinen o oprávněnosti reklamace rozhodnout ihned, ve složitějších případech do 3 pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení vady. V provozovně musí být po celou provozní dobu přítomen pracovník pověřený vyřizováním reklamací. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena:
1. bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace
2. případně v delší lhůtě, na které se mohou prodávající s kupujícím dohodnout.
Po marném uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace má kupující stejná práva, jako by šlo o vadu, kterou nelze odstranit. Vedoucí prodejny nebo jím pověřený pracovník příjme reklamaci, jestliže je zboží řádně vyčištěné a posouzení reklamace nebrání obecné zásady hygieny.

Článek 2

MÍSTO PRO UPLATNĚNÍ REKLAMACE
Kupující může uplatňovat reklamaci pouze v prodejně, ve které bylo zboží zakoupeno. Jestliže ale bylo zboží zakoupeno u prodávajícího, který je majitelem sítě prodejen, pak má kupující právo uplatnit reklamaci na jednom z následujících míst:
1. ve kterékoli prodejně patřící prodávajícímu, v níž je přijetí reklamace možné, a to s ohledem na sortiment prodávaného zboží
2. v místě nebo sídle podnikání prodávajícího.
Kupující je povinen prokázat, že jeho nárok na vyřízení reklamace je oprávněný, tzn., že kromě vytknutí vad dokládá i místo, cenu zboží a dobu zakoupení zboží, což prokáže nejlépe prodejním dokladem, popř. jiným věrohodným způsobem.

Článek 3

LHŮTA PRO UPLATNĚNÍ REKLAMACE
Prodávající odpovídá za vady, které se vyskytnou po převzetí věci kupujícím v záruční době. Lhůta pro uplatnění reklamace je 2 roky ode dne převzetí zboží zákazníkem ne prodejně, nebo od dopravce. Při záruce přesahující 2 roky je prodávající povinen vydat kupujícímu při prodeji záruční list s vyznačením rozsahu záruční doby. Právo na reklamaci zboží kupujícímu zanikne, nebylo-li uplatněno v záruční době. Reklamaci musí kupující uplatnit bez zbytečného odkladu ihned po zjištění vady. Záruční dobu nelze zaměňovat s životností zboží, tj. dobou, po kterou při správném užívaní a ošetřování může zboží vzhledem ke svým vlastnostem, danému účelu a rozdílnosti v jeho intenzitě jeho užívaní vydržet. Vyřídí-li se reklamace výměnou vadného zboží za nové, běží lhůta pro uplatnění reklamace opětovně od okamžiku převzetí nového zboží kupujícím.

Článek 4

ODSTRANITELNÉ VADY
Za odstranitelné vady se považují takové vady, kdy jejich odstraněním neutrpí vzhled, funkce a kvalita výrobků a oprava může být provedena řádně ve stanovené lhůtě. Lhůta pro odstranění vady nesmí přesáhnout 30 kalendářních dnů, popř. dobu delší, na které se prodávající s kupujícím dohodli. Rozhodnutí o tom, zda se jedná o vadu odstranitelnou nebo neodstranitelnou, přísluší pouze prodávajícímu. V případe, že kupující shledá na zboží odstranitelnou vadu a zboží nebylo dosud užíváno, může místo odstranění vady požadovat výměnu zboží za jiné bezvadné. Jde-li o odstranitelnou vadu již použitého zboží, má kupující právo požadovat bezplatné, včasné a řádné odstranění vady, zatím co prodávající má povinnost vadu bez zbytečného odkladu vadu odstranit. Doba od uplatnění reklamace až do doby, kdy kupující po skončení opravy byl povinen zboží převzít, se do záruční doby nepočítá. Prodávající je povinen vydat kupujícímu potvrzení (reklamační lístek) o tom, kdy reklamaci uplatnil, jakož i o provedení opravy a o době jejího trvání.

Článek 5

NEODSTRANITELNÉ VADY
Za neodstranitelné vady se považují takové vady, které brání tomu, aby výrobek mohl být řádně užíván. Jde-li o neodstranitelnou vadu, může kupující požadovat: 1. výměnu zboží za jiné bezvadné 2. zrušení kupní smlouvy (kupující vrátí vadné zboží a obdrží zpět kupní cenu) Vyskytne-li se na zboží jiná neodstranitelná vada, jež nebrání v jeho užívaní, vzniká kupujícímu právo na přiměřenou slevu z ceny zboží. Stejná práva jako při výskytu neodstranitelných vad má kupující i tehdy, projeví-li se na zboží stejná odstranitelná vada i po předchozích dvou opravách nebo vyskytují-li se na zboží současně alespoň tři neodstranitelné vady.

Článek 6

ZBOŽÍ PRODÁVANÉ ZA NIŽŠÍ CENY
Výrobky, které mají vady (vadné nové výrobky nebo výrobky použité), jež nebrání, aby mohlo být výrobku užíváno k určenému účelu, musí být prodávány jen za nižší ceny. Kupující je nutné upozornit, že výrobek má vadu a o jakou vadu jde, není-li to zřejmé již z povahy prodeje. Za takovéto vady nových nebo použitých výrobků, pro které byla sjednána nižší cena, prodávající neodpovídá. Vyskytne-li se u výrobku prodávaného za nižší cenu skrytá vada, která brání z funkčního hlediska užívaní k danému účelu, má kupující právo výrobek reklamovat v souladu s články 4 a 5 tohoto reklamačního řádu. Pokud se vyskytne na výrobku prodávaném za nižší cenu jiná neodstranitelná vada, jež však nebrání k použití k danému účelu, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny výrobku. Byla-li však cena výrobku snížena z důvodu výprodeje nebo posezónního doprodeje a jedná se o prodej nového bezvadného zboží, prodávající za vady takto prodaného zboží odpovídá v plném rozsahu.

Článek 7

PRÁVO PRODÁVAJÍCÍHO NA ZAPOČÍTÁNÍ SKLADNÉHO
Pokud si zákazník nevyzvedne reklamaci ve stanovené lhůtě 30 dnů, má prodávající právo si účtovat skladné za danou reklamaci. Skladné za 1 den = 5 Kč.

Článek 8
ŘEŠENÍ SPORŮ
V případě, že dojde mezi námi a spotřebitelem ke vzniku spotřebitelského sporu, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů (ADR), kterým je Česká obchodní inspekce Ústřední inspektorát – oddělení ADR.
Štěpánská 15 120 00 Praha 2
Email: adr@coi.cz Web: adr.coi.cz

Přihlášení

Zapomenuté heslo? Pošleme Vám nové.

Zaregistrovat se